wtorek, 12 lutego 2013

Tak na początek:

Witam wszystkich bardzo gorąco!

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z którym każdy z was musiał, lub w przyszłości będzie potrzebował się uporać. Poszukuję pierwszego samochodu. Sprawa tylko z pozoru wydaje się taka prosta. Jestem wymagającym klientem i auto którego poszukuję, powinno przede wszystkim mi się podobać. Mankamentem jest to iż większość aut które przyciągają mój wzrok nie spełniają dalszych kryteriów. Auto powinno palić jak najmniej w mieście, ponieważ mieszkam w Warszawie oraz być przestronne i funkcjonalne, ponieważ już w tym tygodniu pojawi się nowy członek mojej rodziny. Kropką nad i powinna być moc auta - wiadomo, aby można było przycisnąć kiedy najdzie taka ochota.

Wszystkie te wymagania wydają się nawzajem wykluczać, zwłaszcza że fundusze na pierwsze auto są z reguły mocno ograniczone. Z pozoru nie możliwe jest połączenie dobrych osiągów z ekonomicznym silnikiem lub ciekawego designu z funkcjonalnością. Nic bardziej mylnego. Podczas moich długich poszukiwań natrafiłem na (jak ja je nazywam) "perełki" w motoryzacji. Samochody które zachowują złoty środek i spełniają wszystkie w/w kryteria.

Poniżej podaję pierwszy z wielu przykładów i mam nadzieję że pomogłem tym postem ludziom którzy znaleźli się w podobnej sytuacji co ja.

Honda Civic VII generacji:
Rok produkcji: od 2001 do 2005
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność skokowa: 1590 cm3
Moc: 110KM przy 5600 obr/min
Moment obrotowy: 152 Nm
Napęd na: Przednią oś
Prędkość maks: 187 km/h
Przyspieszenie: 10,2 s
Zużycie paliwa podane przez producenta:
Cykl mieszany: 6,7 l/100km
Cykl miejski: 8,7 l/100km
Zużycie paliwa podane przez użytkowników portalu "autocentrum.pl"
Min. spalanie przy oszczędnej jeździe: 5,9 l/100km
Min. średnie spalanie: 6,8 l/100km
Maks. średnie spalanie: 8,9 l/100km

Śr. Koszt przejechania 100 km w cyklu mieszanym to ok. 38 zł.

Cena aut używanych waha się w granicach 10 - 13 000 zł.

Zdjęcia: 


Zapraszam do komentowania jak i do nadsyłania pomysłów na motoryzacyjne 'perełki'. Więcej propozycji w kolejnych dniach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz